Deel dit artikel
-

Emerce Marketing Live: een toekomst zonder cookies

Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.

Het huidige bezwaar tegen het zogenaamde IAB Consent Framework is dat het verzoeken naar derden niet blokkeert als de gebruiker geen toestemming geeft voor het delen van gegevens met externe adverteerders. Tijd voor een cookieloze toekomst?

Mediahuis geeft als grote nieuwsuitgever een kijkje in de keuken hoe zij zich voorbereidt op een toekomst zonder advertentiecookies.

(3rd party) Cookies zijn sinds de opkomst van programmatic advertising zo’n vijftien jaar geleden een belangrijke bouwsteen geweest in het succes en de groei van online adverteren.

De mogelijkheden die cookies boden waren talrijk voor zowel de uitgevers als adverteerders en gaandeweg groeide het gebruik van cookies uit tot een niet transparant, privacy onvriendelijk ecosysteem waar vele honderden Adtech bedrijven in actief zijn en er vele tientallen cookies per sessie geplaatst worden op de browser van bezoekers.

Enkele jaren geleden kwam er een kentering in de markt toen browsermakers 3rd party cookies begonnen te verbannen.

Op Digital Marketing Live! (2 juni) hoor je hierover twee experts van Mediahuis: Laurens Ludolph heeft meer dan 10 jaar ervaring in de online media. Laurens heeft onder andere gewerkt bij Sanoma, SBS en Twitter.

Remco Steen heeft zelfs 15 jaar ervaring in het digitale advertentielandschap, onder meer bij Ilse Media/Sanoma, Ebay/Marktplaats en bij de DSP-provider Platform161.

Wat is nu, nieuw en next in digital marketing? 2 juni is dé happening voor duizenden nieuwsgierige en ambitieuze marketing en media professionals. Beleef het nieuwste van het nieuwste in digital marketing met de parade aan keynotes, user cases van gevestigde en upcoming brands, bedrijven en bureaus. Tickets hier.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond