Deel dit artikel
-

Emerce Performance: een cryptomunt voor de adverteerdersmarkt

Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.

Deze munt moet zijn waarde gaan bewijzen bij microtransacties en met het genereren van kliks, leads en klanten binnen advertentienetwerken als Google Adsense. Hoe Adcoin dit gaat doen en wat de meerwaarde is vergeleken met bijvoorbeeld Bitcoin vertelt medeoprichter Jerry Donker op Emerce Performance op 16 november in Amsterdam.

Emerce Performance is het jaarlijkse evenement van Emerce rond online adverteren en de vraag hoe je meer sales, aanvragen, downloads of leads kunt genereren. Toonaangevende mediamanagers, strategen en planners geven een kijkje in de keuken en delen hun ervaringen en successen.

Natuurlijk hebben we meer sprekers. Bol.com was een gedreven televisie-adverteerder, maar dat verandert radicaal. Het budget is overgeheveld naar online, en daarvoor heeft het bedrijf een aantal flows ontworpen. Esther Elberse gaat dieper in op deze werkwijze.

Net als op Emerce Engage ook aandacht voor GDPR. De GDPR is een Europese algemene verordening gegevensbescherming. Deze privacyverordening gaat over de ‘bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens’. Wat is de GDPR en wat betekent deze richtlijn voor bureaus en adverteerders?

Nederland loopt redelijk voorop als het gaat om online adverteren. Toch zijn er gebieden in de wereld waar andere en nieuwe dingen gebeuren, en Arjan Bolhuis (IPG Mediabrands) is daar graag bij. Jarenlang werkte hij in Azië en Australië.

Performance wordt wederom gehouden in Pakhuis de Zwijger. Kaarten hier.

Foto: Peter Boer

Deel dit bericht

3 Reacties

Jeroen

Tsja… de Adcoin gaat een hele moeilijke worden waarschijnlijk. Logisch dat ze proberen een slaatje te slaan uit de hype rondom de cryptocurrancy, maar om de adcoin succesvol te laten zijn zullen de grote adverteerdersnetwerken in de markt, toch echt moeten gaan meedoen. Zie je Google of Facebook de adcoin al accepteren. Gaat nooit gebeuren aangezien aandeelhouders gewoon Dollars willen zien.

Ik ben een groot fan van de blockchain technologie, maar ik begrijp niet helemaal waarom dat daar nieuwe valuta voor nodig zijn. De technologie is namelijk te implementeren zonder nieuwe valuta. En aangezien mijn bedrijfskosten voornamelijk in euro’s zijn, maken de verschillende cryptovaluta’s het alleen maar lastig en is de enorme volatiliteit een enorme bedreiging.

De adcoin gaat de zoveelste cryptomunt worden die zich heel specifiek richt op één markt. Helaas gaat die echt mislukken.

Leon

Ben het volledig eens met Jeroen.

En ondanks alle gratis publiciteit die aan de Adcoin wordt gegeven (zoals ook weer op Emerce Performance) staat de munt in waarde op -95% sinds de lancering ervan. Een unieke prestatie in een markt waarbij praktisch alle munten vele malen over de kop zijn gegaan sinds de lancering.

Reinier

P&G heeft niet zomaar 10B ad spend uit online getrokken. De markt is niet transparant genoeg. Met alle technologie die we hebben om dat te veranderen is er steeds een klein stukje verbetering, in plaats van vernieuwing. Dat gaat te traag. Ik vind blockchain technologie in deze markt vernieuwend en daarmee snellere vooruitgang. Het feit dat de grote Tech bedrijven dit niet introduceren vind ik positief. Marketeers snappen nu nog niks van blockchain, net als 10 jaar geleden van mobiel. Maar dat komt wel.

Ik weet de oplossing van het koerswaarde-vraagstuk niet, maar gezien koerswaarde balanceert op een werkelijke vraag & aanbod net als bij bedrijven en valuta lijkt mij dit stabiel te maken aangezien er een product voor is waarop aankoopbereidheid is, of niet (advertentie). In tegenstelling tot fictieve waarde van oa bitcoin en ethereum.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond