Deel dit artikel
-

eRetail 2015: Nog meer zwaar weer op komst?

Na de problemen met Blokker en V&D is de vraag hoe je kunt overleven op de retailmarkt. Moet de knop nu echt om? Aan die vraag wordt op Emerce eRetail in ’t Spant in Bussum op 19 maart een debat gewijd. Op het podium delen een curator, business developer en zeer ervaren retailer hun ervaringen.

Retailadviseur Kasper Muileboom (Revitailise, ex-Coolblue, Intergamma, V&D), Jean-Pierre Raes (Varova Fashion Group) en Marcel Groenewegen, curator (CMS) stellen zich de vraag hoe retailers succesvol winnende strategieën implementeren, ondanks legacy (lees: verouderde structuren) in hun organisatie en systemen.

Het programma van Emerce eRetail 2015 is rond. Met internationale cases en ook succesvolle voorbeelden van oer-Hollandse organisaties als Oger, Bugaboo en lief! lifestyle. Belangrijkste thema is de toekomst van online en cross-channel retailing.

Mark Thomson van Zebra Technologies gooit maar meteen een interessante stelling op: omnichannel is dood. Of toch niet? Hoe kan technologie een digitale ervaring in de winkels creëren en de zichtbaarheid van producten verhogen?

Yossi Erdman, merkdirecteur bij AO, gaat het hebben over succesvol gebruik van sociale media bij het bouwen aan een merk en klantrelaties. Vier jaar geleden startte AO.com met een Facebookpagina: dat begon met 2000 fans en inmiddels staat de teller op 1,6 miljoen.

Er is ook een paneldiscussie over de waarde van een sterk merk voor je omzet. Daaraan doen mee Sander Lusink, brand director van Oger Fashion en Ronald van Drunen, e-business director bij Bugaboo.

We hebben dit keer ook weer een paar disruptieve retail start-ups. Zoals Yippie en Fadello.

Meer informatie hier, tickets zijn te bestellen via deze pagina.

Deel dit bericht

2 Reacties

Dick

Het is storend om te zien dat Blokker en V&D qua problematiek in één adem genoemd worden. Een beetje professional kijkt naar de cijfers, formule-ontwikkeling en concurrentiepositie en ziet dat bij V&D de gehele tent al lang en breed in de fik staat terwijl Blokker een brandje blust. V&D is financieel ongezond (geen reserves, cashflow knalt er aan alle kanten uit), heeft problemen met allerlei stakeholders, verliest business aan haar concurrenten en nieuwe initiatieven zijn er amper. Blokker daarentegen is financieel gezond, ze draait winst (al is deze dalende) en bezit het merendeel van haar panden. Daarbij heeft ze een succesvolle formule gelanceerd als antwoord op de Action, namelijk Big Bazar, en die formule groeide met 30% naar ruim 100 vestigingen in 2014. Blokker is verouderd maar heeft alle middelen om dit te veranderen, V&D daarentegen balanceert aan de rand van de afgrond en is stuurloos met meerdere kapiteins op het schip.

Jan Libbenga (Emerce)

Dick, de discussie is dat veranderend klantengedrag invloed heeft op retail. Daar heeft de ene formule financieel flink meer last van dan de andere, maar het raakt zowel V&D als Blokker.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond