Deel dit artikel
-

Eurail kiest voor Elastique en Greenberry voor nieuwe app

Eurail heeft de digitale bureaus Elastique en Greenberry geselecteerd voor de ontwikeling van een nieuwe app. Deze moet internationale reizigers een betere ervaring bieden dan nu het geval is.

Eurail verkoopt treinpassen aan internationale reizigers onder de naam Eurail (op niet-Europese markten) en Interrail (Europese markten). Jaarlijks gebruiken bijna 600.000 reizigers de passen.

Elastique maakte eerder de apps van Wie is de Mol? En De Slimste Mens (samen goed voor meer dan vier miljoen gebruikers). Greenberry ontwikkelt digitale producten en diensten, zoals de Vakantiedokter-app van Zilveren Kruis. Samen maakten de bureaus eerder onder andere de app van Centraal Beheer.

De huidige RailPlanner-app van Eurail/Interrail is al meer dan twee miljoen keer gedownload, waarbij de Aziatische markt goed is voor 40 procent van de downloads. De bedoeling is dat Greenberry en Elastique de gebruikerservaring verbeteren. De huidige app is vooral gericht op het geven van reisinformatie. De nieuwe versie moet reizigers ook met andere zaken helpen, bijvoorbeeld door inspiratie te geven over treinroutes, toeristische informatie te geven en activiteiten en hotels onder de aandacht te brengen in samenwerking met partners. Die nieuwe functies worden door de twee gekozen bureaus worden ontwikkeld en getest, terwijl reizigers ongehinderd de huidige app en producten moeten kunnen blijven gebruiken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond