Deel dit artikel
-

Fab.com: ‘iPadklant het meest waard’

Vijftien procent van de klanten van Fab.com genereert over twee jaar een kwart van de omzet. Het bijzondere: dat is louter publiek dat shopt met de iPad. De online design- en meubelzaak deelt enkele inzichten rondom mobiel shoppen.

Klanten van Fab.com die de shoppingapplicatie op hun telefoon of tablet hebben, kopen aanzienlijk vaker en hebben een hogere gemiddelde orderwaarde. Bovendien zijn deze klanten op termijn meer waard dan klanten die de winkelapp niet hebben.

Met behulp van analyticstechnologie van Custora.com geeft Jason Goldberg een beeld van zijn huidige en toekomstige mobiele handel. Goldberg is de directeur van Fab.com, een online shop voor leden die designartikelen verkoopt voor woninginrichting, waaronder meubels.

Mobiele klanten in het algemeen kopen twee sneller en besteden drie keer meer dan het publiek dat enkel via het web shopt. Mobiel is in deze definitie al het bezoek via een tablet of app op Android- of iOS-toestel.

Voorts blijkt dat iPadklanten in het bijzonder snel veel waard zijn voor langere duur.

Veertig procent van degene die de iPadapp installeren, doet binnen drie maanden een aankoop. Na zeven maanden ligt dat op zeventig procent. Goldberg: “Veel goede bedrijven doen er zes tot twaalf maanden over om een conversieratio van tien procent te realiseren. Wij bereiken dat al in de eerste paar weken na installatie van de app.”

Wat Goldberg achterwege laat, is zicht op de marketinginspanningen achter de schermen. Het mobiele publiek zou met e-mails of alerts intensief kunnen worden bespeeld juist omdát ze alle Fab.com-kanalen gebruiken.

Fab.com is een Amerikaans bedrijf dat zich een jaar geleden puur ging richten op de handel in designartikelen via een shopping community. Dat houdt in, dat klanten eerst lid moeten worden voordat ze met korting kunnen winkelen. Fab.com pleegde onlangs zijn eerste Europese overname, wat zorgde voor voet aan de grond in Duitsland.

Foto: Laura Nolan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond