Deel dit artikel
-

Facebook Conference: de kracht van Instagram marketing

Instagram telt 400 miljoen maandelijkse gebruikers en de advertentie-inkomsten worden door eMarketer geraamd op 1,5 miljard dollar in 2016, oplopend naar 2,8 miljard in 2017. Vanaf 1 oktober aanstaande is Instagram in Nederland beschikbaar als marketing platform. Daarom extra aandacht voor Instagram op Emerce Facebook Conference volgende week woensdag in Amsterdam.

Op het congres in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam hoor je van verschillende Instagram experts hoe je Instagram kunt toevoegen aan je Facebook-strategie. Zo is er een panel mert drie toonaangevende, maar uiteenlopende Instagrammers: Charlotte van den Berg, Rocco Stallvord van Filter en Leroy van Limbeek van de NOS.

Facebook is er zelf ook, in de persoon van Francois-Xavier Pierrel, Regional Manager Southern Europe voor Atlas. Adserver Atlas herkent gebruikers over meerdere apparaten heen. Zorgt een advertentie uiteindelijk ook voor extra winkelbezoeken of offline aankopen? Francois-Xavier Pierrel licht de mogelijkheden en kansen voor merken met het gebruik van Atlas by Facebook toe aan de hand van recente praktijkervaringen van Tommy Hilfiger, Live Nation en andere gebruikers van Atlas.

Ook hoor je volop verhalen van gebruikers. Social heeft een natuurlijke plek verworven bij het Wereld Natuur Fonds. Het kanaal is volop in ontwikkeling, de concurrentie wordt heviger en advertising mogelijkheden veranderen. Is Facebook het volgende display-kanaal? Marlou van Campen vertelt er alles over.

Joyce Schellevis is sinds 2012 verantwoordelijk voor volledige strategie en ontwikkeling van de social media-kanalen van Volvo Cars Nederland. In een paar jaar is Social Media binnen Volvo Cars Nederland uitgegroeid tot een volwassen afdeling die een concrete bijdrage levert aan bedrijfsactiviteiten – van Customer Service tot new car sales.

Dario Bartolomeo laat zien hoe Facebook wordt ingezet voor storytelling bij Bol.com. bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media. De bol.com blog is eigenlijk het kloppende hart van alle marketingcommunicatie.

Door de aankoop van Oculus Rift gaat het dit keer ook over Virtual Reality. Na jarenlang een loze belofte te zijn geweest, lijkt het door technologische doorbraken ineens werkelijkheid te worden. Veel merken zijn er al op ingesprongen, maar is het een hype of een trend? En waarom heeft Facebook zoveel interesse in Virtual Reality? Met bijdragen van onder meer Tim Lammers (Koninklijke Burgers’ Zoo) en filmmaker Steye Hallema.

Facebook Conference wordt op 7 oktober gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond