Deel dit artikel
-

Facebook lanceert Facebook News als experiment

Facebook is vrijdag begonnen met het testen van Facebook News, oftewel een verzameling nieuwsberichten van een kleine tweehonderd partners waaronder Business Insider, The Washington Post, Barron’s en MarketWatch. Eerder deze week werd al bekend dat daarmee overeenkomsten waren gesloten.

Het gaat nog om een beperkte proef in de VS. Dat wil zeggen dat niet alle gebruikers de berichten te zien krijgen. Het nieuws krijgt zijn eigen tab, ook in de Facebook app, zodat gebruikers beter hun voorkeuren kunnen aangeven. Bijvoorbeeld welke artikelen of onderwerpen ze graag willen lezen en welke niet, maar er worden ook algoritmen ingezet om suggesties te geven.

Facebook betaalt ook voor het aangeleverde nieuws. Sommige partners krijgen naar verluidt 3 miljoen dollar per jaar.

Content waarvoor normaal een (apart) abonnement is vereist wordt niet getoond, maar gebruikers kunnen zich via Facebook News wel op betaalde content abonneren.

Op dit moment ontbreken berichten van de New York Times, Associated Press en Reuters, waarmee kennelijk nog geen overeenstemming is bereikt.

Foto Facebook

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond