Deel dit artikel
-

‘Facebook lanceert nieuw advertentieplatform’

Facebook lanceert maandag naar verluidt een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het gaat om een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft.

Het platform Atlas zou meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Niet alleen via Facebook zelf, ook via apps van derden en diensten die Facebook-advertenties tonen worden gegevens verzameld. Overigens minder dan voorheen aan de hand van cookies. Atlas-directeur Erik Johnson leidt maandag een panel genaamd Where the Cookie Crumbles: Solving the Cross-Device Problem.

Facebook kocht het platform vorig jaar van Microsoft, dat er ooit 6 miljard dollar voor neertelde, maar zou het inmiddels flink hebben opgetuigd.

Het bedrijf denkt hiermee beter de concurrentiestrijd aan te gaan met Yahoo en Google. In de markt voor digitale advertenties heeft Facebook wereldwijd een marktaandeel van 7,79 procent, en Google 31,45 procent.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond