Deel dit artikel
-

Facebook Messenger als verkoop- en servicekanaal

Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.

Beide bedrijven verkopen producten zonder website, maar via andere kanalen, zoals sociale media. Ze hopen nu Messenger ook als verkoop- en servicekanaal in te zetten. Op die manier kunnen ze betaalbonnen en verzenddetails doorgeven aan hun klanten. Op termijn kan ook worden betaald via de chatapp. Promotie zou via Facebook kunnen worden gemaakt. De ultieme uitdaging is, volgens de bedrijven, ‘om te achterhalen wat onze klanten vinden over onze producten.’

Facebook maakte vorige week bekend dat Messenger een ontwikkelplatform gaat worden, waarmee derden applicaties kunnen ontwikkelen. De functionaliteit kan via interne apps worden uitgebreid.

Intussen heeft WhatsApp na een testperiode van enkele weken zijn nieuwe belfunctie officieel beschikbaar gemaakt voor alle gebruikers. De gesprekken lopen via WiFi en in principe ook via de mobiele databundel.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond