Deel dit artikel
-

Facebook opent nieuw mobiel reclamenetwerk

Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.

Sinds afgelopen voorjaar test Facebook een systeem waarmee het zijn bereik vergroot naar buiten het eigen domein. Vanaf nu kunnen adverteerders niet enkel reclameruimte inkopen op de site en in de app van de profielensite, maar ook in de mobiele apps van alle ontwikkelaars die commerciële ruimte beschikbaar stellen en de Facebook log-in ondersteunen. Dat is het merendeel van de top-apps.

Adverteerders kunnen hierdoor gericht brede reclamecampagnes optuigen in het mobiele domein.

Audience Network kan worden gezien als een directe concurrent van Googles Admob- en Yahoo’s Flurry-netwerk. Facebook heeft naar eigen zeggen anderhalf miljoen adverteerders die zijn mobiele bereik inzetten voor hun campagnes.

Het uitgebreide mobiele reclamenet laat bedrijven ook de gegevens uit hun eigen CRM-systemen uploaden naar Facebook om slimme selecties te maken, bijvoorbeeld overlap zoeken tussen Facebookgebruikers en de eigen klanten of juist de niet-klanten.

Een voorbeeld van hoe reclame van Beats Music eruit zou kunnen zien in een app:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond