Deel dit artikel
-

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Eind vorige week werd het mogelijk om zogeheten ‘custom audiences’ aan te leggen in het reclameprogramma. Consumenten die ergens in de afgelopen 62 dagen een aankoop hebben gedaan in een winkel, of deze hebben bezocht een persoonlijke gegevens hebben achter gelaten, zijn hierdoor opnieuw te benaderen.

Deze targetingoptie is ook buiten Amerika beschikbaar. Het is ook mogelijk om lookalikes te maken.

Er zijn meerdere variabelen om het winkelend publiek te identificeren. E-mailadres en telefoonnummer liggen voor de hand, maar winkeliers kunnen ook publiek benaderen op basis van variabelen als geslacht, geboortedag of -maand, woonplaats, postcode maar ook advertiser ID’s uit Android- en Apple-toestellen.

Een voorbeeldscenario: “Een huizenmakelaar kan automatisch reclame uitserveren richting alle mensen die in de afgelopen dertig dagen hebben gebeld voor een rondleiding.”

Foto: Clive Varley (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond