Deel dit artikel
-

Faraday Future: gewichtloosheid

Naast Tesla zijn er in de Verenigde Staten nog zeker vier andere bedrijven die zich geheel richten op het maken van elektrische auto’s. Allen hebben ze Chinese financiers. Faraday Future is er daar een van.

Begin dit jaar presenteerde het bedrijf zich op elektronicabeurs CES, waarna het in juli een vierjarig contract tekende om technologieleverancier te worden van het FIA Formule E-team Dragon Racing. Een op het oog serieuze speler dus, die volgens de huidige schema’s een paar jaar eerder dan Apple de automarkt zal betreden (2018 vs. 2020, gokken we).

Faraday Future, FF voor intimi, heeft vooralsnog enkel een singleseat conceptcar: de FFZERO1. De ontwerper, een oudgediende van BMW, heeft de auto van binnen naar buiten toe ontworpen. Met allereerst aandacht voor de bestuurderszetel en het dashboard waarmee de wagen wordt bediend. Daarna pas het in- en het exterieur, die vloeiend in elkaar overlopen. Missie geslaagd wat ons betreft.

Toekomstige FF’s zijn overigens klaar om geheel autonoom te rijden en worden gefabriceerd in een nog in aanbouw zijnde fabriek in de Amerikaanse staat Nevada. De auto’s zijn volgens variable platform architecture-principe geconstrueerd. Oftewel: het chassis-met-accu’s is één grote plank waarop de auto modulair – naar wens van de klant – wordt opgebouwd.

Specificaties
Leverbaar met: 1, 2 of 3 motoren (totaal vermogen 1000 pk)
Van 0-100: in minder dan drie seconden
AR: in voorruit met auto- en omgevingsinformatie
Bediening touchscreens: swipen, pinchen en drukken
Maximum snelheid: >300 km/u
In productie: medio 2018
Site: ff.com
Prijs: onbekend

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond