Deel dit artikel
-

We Fashion investeert 15 miljoen in online

Modeketen WE Fashion investeert 15 miljoen euro in digitale innovatie, waaronder marketing en klantenbinding. Er verdwijnen 81 ‘oude’ arbeidsplaatsen en er worden 29 nieuwe, omnichannel-posities gecreëerd.

De leiding van het bedrijf maakt de reorganisatie zojuist bekend via een persbericht. De ontslagen vallen op het hoofdkantoor in Utrecht. Er worden geen winkels gesloten.

WE Fashion constateert dat ook zijn klanten minder winkelen in fysieke zaken en vaker naar internet grijpen om kleding te kopen. Het bedrijf investeert dit jaar vijftien miljoen euro om zijn zaken om te vormen van verkoop- naar meer servicegeoriënteerde winkels.

Omnichannel is het kernwoord van de nieuwe strategie van de modeketen. Concreet houdt dat in dat de winkelbeleving op alle kanalen hetzelfde moet zijn, de klant overal herkend kan worden en er een hoog servicepeil wordt geleverd. Om die ambitie te realiseren wordt er ieder jaar ook een miljoen euro geïnvesteerd in training en opleiding van de medewerkers aan de WE Academy.

De strategie komt uit de pen van de kersverse CEO Joris Aperghis. Tot begin dit jaar was hij marketingdirecteur bij WE Fasion, onderdeel van Logo International.

Aperghis zegt in zijn verklaring aan de pers: “De groeistrategie van WE Fashion bestaat uit het verder aanscherpen en waar nodig verjongen van de mannen- en vrouwencollectie. Daarnaast wordt de kids range verder uitgebouwd. WE Fashion investeert dit jaar in marketing, winkelbeleving, het WE IS ME member programma en digitale innovatie.”

WE Fashion heeft 230 winkels en 2.500 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland.

Foto: WTForever21 (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Ik hoop voor WE dat de juiste dingen gedaan gaan worden en de juiste “smart” investeringen. Veel bedrijven denken dat als ze met name genoeg investeren in het kanaal dat het “vanzelf” goed komt. Ook Etam Groep ging voortvarend te werk, maar deed de verkeerde investeringen, haalde de verkeerde mensen in huis, had geen intelligentie/stuurinformatie maar alleen data en deed dit met een “merk” waar nooit echt in is geïnvesteerd. Bij WE Fashion kan het alleen slagen als echt álle beslissingen en investeringen juist genomen en zsm uitgevoerd worden. Ik voorspel anders een zelfde debacle als bij ETAM.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond