Deel dit artikel
-

FIFA x Adidas x Google: augmented gaming

Een zwart blokje in de zool van een sportschoen trackt de richting, beweging en snelheid waarmee de drager ervan zich beweegt. Dat is de basis van een gamingconcept dat Adidas ontwikkelde met Google ATAP, een onderzoeksafdeling, en gameontwikkelaar Electronic Arts.

Het product, GMR (‘gamer’) gedoopt komt pas echt tot leven wanneer de expertise van alledrie de bedrijven bij elkaar komen. Schoenen van Adidas bevatten de wearable tracker van Googles Jacquard-productlijn en synchroniseren die data naar FIFA Mobile van EA. Spelers doen IRL wekelijkse loop- en sprintchallenges en kunnen met gewonnen punten hun FIFA-team verbeteren.

Specificaties:

Unbox: twee roze zolen, 1 tracker, 1 contragewicht
Twee apps nodig: EA FIFA en Adidas GMR
Oplader: Micro USB
Eigenschap: waterdicht
Aan boord: versnellingsmeter, gyroscoop, Bluetooth, trilfunctie technisch mogelijk
Ongeschikt als: geijkte snelheidsmeter
Site: adidas.nl/gmr
Prijs: 34,95 euro

* Dit artikel verscheen eerder in het meinummer van Emerce magazine (#177).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond