Deel dit artikel
-

Finalisten The Next Entrepreneur 2014 bekend

Gijs Poorter (DigiTrage), Marleen Basart (BitesWeLove), Sjuul Berden (United Wardrobe) en Laurens de Groot (Skycap) zijn de vier ondernemers die op 9 december in Bussum kans maken op de titel The Next Entrepreneur 2014. Dat is de prijs die MKB-Nederland en Rabobank voor de derde keer uitreiken aan de meest ambitieuze starter van Nederland.

The Next Entrepeneur onderneemt met passie, heeft een ambitieus plan en gaat doelgericht te werk. Hij of zij is altijd op zoek naar innovatie en vernieuwing om in te spelen op de nieuwste ontwikkelingen en trends.

Na diverse selectierondes laten de vier finalisten met hun uitverkiezing bijna 800 collega-starters achter zich.

Digitrage uit Utrecht verzorgt online arbitrageprocedures die ondernemers tijd en geld besparen. Het concept werkt simpel: bedrijven nemen de gratis clausule voor online arbitrage op in de algemene voorwaarden. Bij een betalingsgeschil loggen ze in op de portal van DigiTrage en voeren hun betoog of verdediging in. Maximaal acht weken later hebben ze een uitspraak, zonder een voet in een rechtbank te hebben gezet.

BitesWeLove biedt een abonnement op de gelijknamige box voor 4,95 euro per week. Daarmee ontvangt de consument elke week zijn favoriete tussendoortjes op de mat. De box bevat ‘bites’ op basis van onder andere superfoods, (ongebrande) noten, zaden, gedroogd fruit, chocolade en gecoate nootjes. Op de website kiest de klant het profiel dat bij hem past en BitesWeLove zorgt ervoor dat hij steeds verrassende bites ontvangt die daarop aansluiten.

‘De gemiddelde vrouw heeft voor 400 euro aan kleding in de kast liggen die ze nog nooit hebben gedragem’, aldus Sjuul Berden (23). Die wetenschap bracht hem en zijn twee collega’s op het idee voor United Wardrobe: een online marktplaats waar vrouwen, maar ook mannen, deze ongedragen kleding kunnen kopen en verkopen. Het Utrechtse bedrijf richt zich primair op vrouwelijke modeliefhebbers tussen de 16 en 32 jaar. De marketing is volledig gebaseerd op sociale media: Facebook, Twitter en Instagram.

Potentiële klanten van Skycap kunnen aangeven wat ze willen filmen vanuit de lucht, Skycap biedt vervolgens de juiste drone, systemen, camera’s, operators en veiligheidsexperts om de opdracht tot een goed einde te brengen. Laurens de Groot (34) van Skycap ziet drones de wereld veroveren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond