Deel dit artikel
-

Flinders naar 20 miljoen euro omzet in 2018

Online woonwinkel Flinders heeft zijn omzet afgelopen jaar met een derde zien stijgen naar twintig miljoen euro. Komend jaar gaat het zich nadrukkelijker richten op interieurprojecten in het zakelijk segment.

Dat maakte het bedrijf begin deze middag bekend met een persbericht. De groei wordt gerealiseerd op alle kanalen: online, de fysieke winkel in Zaandam en de B2B-verkopen.

De winkel biedt 33.000 designproducten, een assortiment dat een eigen signatuur geeft. Dat wordt uitgedragen met reclame in de massamedia maar ook via een ‘online inspiratieomgeving’. Die trok volgens COO Oscar Diele in 2018 vier keer meer publiek dan het jaar ervoor. Dat bevestigt de onderneming in de strategie waarbij het advies en inspiratie wil bieden aan zoekende shoppers.

In de loop van 2019 komt Flinders met een private label op de markt met eigen producten en merken. Met designlabels zal worden samengewerkt om exclusieve meubels en gelimiteerde edities te kunnen bieden.

Er zal ook meer aandacht komen voor de B2B-markt: interieurprojecten in hospitality, retail en kantoren.

Vanuit een nieuw geopende designstudio in Gent (foto) zal de Belgische projectenmarkt worden bediend. “Vanuit daar zal de woonwinkel Belgische architecten, stylisten en zakelijke eindklanten gaan bedienen.” Deze locatie is een aanvulling op de woonwinkel in Zaandam en het Flinders-café in Groningen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Barbje

Omzet zegt helemaal niks, netto winst is wat telt.

paul

“Omzet zegt helemaal niks”

Natuurlijk zegt het juist wel heel veel. Dat de hoogte van de winst (of verlies) ook erg belangrijk is lijkt me evident…maar dat omzet in het geheel niets en enkel netto winst telt is werkelijk onzin.

Je kunt prima succesvol zijn met lage winst en een mooie omzet. Je mensen worden betaald, je producten worden afgezet, je maakt mensen blij met je product, wellicht groei je nog ook – winst is écht niet enkel wat telt.

Je kunt de nadruk op omzetgroei (met het accepteren van vele forse verliesjaren) wellicht niet een goede strategie vinden, maar voor een bepaalde groei webwinkels is schaalvoordeel vrij cruciaal – ik vermoed overigens dat dit voor het relatief bescheiden flinders (20 miljoen is nu ook weer niet zoveel) wat anders gaat – ook gezien hun product – zou dus erg benieuwd zijn naar de winst (verlies) cijfers…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond