Deel dit artikel
-

Foursquare neemt Placed over van Snap

Foursquare, het sociale netwerk dat betere tijden heeft gekend, heeft 150 miljoen dollar opgehaald en daarnaast maar gelijk een branchegenoot Placed overgenomen voor een onbekend bedrag.

Placed, een startup onder leiding van David Shim (aQuantive en Farecast), werd in 2017 nog voor 135 miljoen dollar verkocht aan Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat. Waarom Snap het bedrijf weer van de hand heeft gedaan is niet duidelijk.

Foursquare was enkele jaren nog de grote belofte op het gebied van location based marketing, maar verloor al gauw zijn aantrekkelijkheid. Het ‘inchecken’ met een app werd al gauw gekopieerd door onder meer Facebook.

Van sociaal netwerk ontwikkelde het bedrijf zich tot een soort Gouden Gids, een transitie die ook al niet helemaal vlekkeloos verliep. Verschillende bestuurders stapten enkele jaren terug op.

Tegenwoordig is Foursquare een B2B bedrijf dat locatiegegevens verkoopt aan klanten als Uber, JetBlue en Target. Dat doet Placed ook, maar dan vooral ten behoeve van adverteerders die willen weten of hun advertenties consumenten naar een bepaalde locatie geleiden.

Samen hebben de bedrijven 350 mensen in dienst met 100 miljoen dollar in omzet. De combinatie gaat als Foursquare verder.

Op de foto links Jeff Glueck (CEO Foursquare) en rechts David Shim (Placed).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond