Deel dit artikel
-

Frequentie nieuwsbrieven geen invloed op open rate

De frequentie van marketingnieuwsbrieven heeft geen invloed op de open rates, oftewel het aantal keren dat berichten worden bekeken. Dat stelt het marketingbedrijf Yesmail.

Marketeers hebben de neiging om in aanloop van de feestdagen meer nieuwsbrieven te versturen in de verwachting dat die vaker gelezen worden. Maar uit recente cijfers van grote retailers – Home Depot, Apple en Walmart – blijkt eerder het tegendeel.

In 2013 en 2014 steeg het e-mailvolume met 46 procent, maar de open rate bleef constant op 14 procent. Voornamelijk omdat consumenten niet meer willen lezen dan ze al deden.

Succes hangt eerder van andere aspecten af, en met name mobiel is belangrijk. Volgens Yesmail dienen marketeers een mobile first-beleid te voeren.

Ook constateert het bedrijf dat retailers steeds vaker eigen evenementen bedenken om klanten te trekken, zoals Amazons Prime Day.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond