Deel dit artikel
-

Goedheiligman kocht voor 358 miljoen euro online

In de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond heeft de goedheiligman 358 miljoen euro online aan sinterklaasproducten besteed, 31 procent meer dan vorig jaar. Dat maakte branchevereniging Thuiswinkel.org zaterdag bekend.

Tussen 1 november en 5 december lag de gemiddelde weekomzet mede dankzij Sinterklaas 31 procent hoger dan het gemiddelde, namelijk 302,6 miljoen euro. Wanneer de reguliere omzet en de extra bestedingen aan sinterklaasproducten bij elkaar worden geteld, komt de online omzet zelfs uit op 1,51 miljard. Ook dat is fors hoger, namelijk 19 procent, dan vorig jaar.

Ook dit jaar deden Nederlanders hun feestdagenaankopen eerder in het jaar. Nederlandse acties rond Black Friday en Cyber Monday eind november hebben daartoe zeker bijgedragen, zegt Thuiswinkel.org.

Nieuw dit jaar was het uit China overgewaaide Singles Day op 11 november. Voor veel consumenten heeft de publiciteit rond deze dagen hen eraan herinnerd om tijdig hun sinterklaasaankopen te doen.

Populair dit jaren waren games (FIFA 18), gezelschapsspellen (Penoza: het misdaadspel), muziek (Marco Borsato, Ed Sheeran), boeken (Dan Brown en Astrid Holleeder), parfum (Gabrielle Chanel) en films (Harry Potter).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond