Deel dit artikel
-

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

De naam waarmee het bedrijf zich ontwikkelde van start-up naar bijna-unicorn past niet meer. GoEuro is ‘te euro’, niet mondiaal genoeg. Oprichter Naren Shaam legt aan Techcrunch uit waarom de nog ietwat concrete naam opzij is gezet voor iets abstracts dat overal wel klinkt.

Een blik op Omio.com laat zien dat de zoek- en boekmachine voor tickets tijdelijk een duaal merkenbeleid zal hanteren. Zowel de naam als het domein GoEuro werken nog, maar Omio wordt al wel naar voren geschoven als het leidende merk. De oude naam blijft komende tijd zichtbaar maar zal, vermoedelijk over een x-aantal maanden, helemaal verdwijnen.

Eind vorig jaar werd de huisstijl al vernieuwd.

GoEuro bediende tot op heden, naar eigen zeggen, 27 miljoen klanten. Zij werden na het zoeken naar een reisbestemming doorgestuurd naar de website van een aangesloten reisprovider. Daar kan de reiziger zijn ticket daarwerkelijk boeken. GoEuro annex Omio krijgt een commissie in ruil voor het aanbrengen van die klant.

Het bedrijf wil zijn diensten ook gaan aanbieden in Noord- en Zuid-Amerika en Azië.

Foto: Karl Baron (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond