Google Glass laat Nederlander koud

Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope.

Google Glass is niet onbekend. Vier van de vijf Nederlanders heeft weleens van Google Glass gehoord en bijna twee derde weet daadwerkelijk wat Google Glass is.

Toch is het overgrote deel (83 procent) niet geïnteresseerd in Google Glass. De belangrijkste redenen zijn dat men er geen behoefte aan heeft, het afleidt bij gebruik of dat men geen bril wil dragen.

Bovendien geeft bijna de helft aan zich zorgen te maken over de eigen privacy als ze zelf Google Glass zouden gebruiken. Mannen hebben, niet verrassend, meer interesse in Google Glass dan vrouwen. Onder jongeren is de interesse ook iets groter dan onder ouderen.

Geïnteresseerden vinden Google Glass een leuke gadget, handig en het biedt veel nieuwe mogelijkheden. Interessante functionaliteiten zijn navigatie, foto’s maken en bekijken en filmen. Minder interesse heeft men in het ontvangen en versturen van e-mails en gebruik van social media apps. Consumenten hebben honderd tot honderddertig euro over voor Google Glass, ver van huidige verkoopprijs van 1.500 dollar.

Nederlanders verwachten dat over twee jaar ongeveer vijftien procent van de consumenten Google Glass gebruikt. Drie op de vier Nederlanders staat negatief tegenover het gebruik van Google Glass door anderen. Bijna twee derde is bang dat hun privacy wordt aangetast door de mogelijkheid om te fotograferen en te filmen. Acht op de tien Nederlanders geven aan op de hoogte te willen zijn wanneer ze gefilmd of gefotografeerd worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug