Deel dit artikel
-

Google maakt advertenties vingervriendelijk

Google heeft AdWords weer wat mobielvriendelijker gemaakt, dat wil zeggen meer gericht op het vegen met de vingers in plaats van muisklikken.

Google moet wel veranderen, omdat alleen al in tien landen (waaronder de VS en Japan) er vaker mobiel dan op de desktop wordt gezocht.

Google lanceert daarom specifieke visueel rijke advertentieformaten voor hotels en auto’s, waarbij met name foto’s beter uitkomen. Bij hotels krijgen bezoekers ook meer informatie zoals locatie en beschrijvingen. Ook kan er meteen worden geboekt.

Google verschaft ook meer inzicht in attributie, oftewel welke elementen hebben bijdragen aan de conversie of verkoop. Ook kan beter dan voorheen worden vastgesteld waar de gebruiker zich bevindt aan de hand van beschrijvingen van miljoenen gebouwen. Op die manier hoopt Google inzicht te krijgen in de relatie tussen winkelbezoeken en online bestellingen. Dat laatste werkt voorlopig alleen in Noord Amerika.

Hilton-detail-view-mobile (1)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond