Deel dit artikel
-

Google met nieuw spamfilter in DoubleClick

Google introduceert vandaag een nieuw spamfilter in DoubleClick Bid Manager om frauduleuze sites te weren uit zijn inventory.

“Vandaag op ons DoubleClick-event tonen we een nieuw filter om sites die zich als andere sites voordoen uit ons netwerk te weren”, licht Andres Ferrate van Google aan Emerce toe. “Het staat standaard voor iedereen aan”. Ferrate is bij Google verantwoordelijk voor de samenwerking tussen het techbedrijf en de online industrie.

“We zien regelmatig dat beheerders van een site zich technisch gezien voordoen als een andere site. Als premium site, zodat ze hogere reclametarieven kunnen rekenen. Het filter werkt op twee manieren: het weet wanneer een reclameuiting op een vage site terecht komt en, andersom, wanneer een vage site zich voordoet als legitiem.”

De frauduleuze sites worden uit de inventory verwijderd. Afgelopen jaar verwijderde Google met de andere (160) spamfilters naar eigen zeggen 1,25 miljoen foute sites uit de reclame-index.

Volgens de Amerikaan kan het aandeel foute domeinen op sommige exchanges oplopen tot wel veertig procent.

Hij beschouwt zij nieuwe boevenvanger als een aanzienlijke stap vooruit in het weren van foute ‘uitgevers’. “Hierdoor krijg je minder concurrentie tussen uitgevers” op prijs en daardoor een eerlijker prijs.

Andere thema’s van zorg in Ferrates boekje: botnets, viewability en ad injection.

Foto: Nolan Williamson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond