Deel dit artikel
-

Heineken knipoogt naar nieuw Google logo

Heineken heeft met een knipoog  gereageerd op het nieuwe logo van Google, dat gisteren werd gepresenteerd. In het nieuwe logo blijven de kleuren van de letters praktisch gelijk, maar is voor een nieuw lettertype gekozen.

Daarbij helt de ‘e’ een beetje achterover. Zoals ook het geval is in het logo van Heineken.

De ‘lachende e’ in het Heineken-logo was een vinding van Freddy Heineken, en is al in 1964 doorgevoerd. Het biermerk kwam gisteren met zijn eigen Google versie van zijn logo.

Het lettertype Product Sans is volgens Google geïnspireerd door basisschoolboeken.

In 2013 voerde Google voor het laatst een logo wijziging door.

Accepteer analytische cookies en tracking cookies om deze video te bekijken.

Deel dit bericht

2 Reacties

Gerard

Ik begrijp de ophef niet zo. Google heeft het achterover hellende letter e ook al jaren in het logo zitten. Dit keer is alleen het lettertype veandert, niet de laatste letter e. Ik zie dit dus ook alleen maar als een flauwe manier van Heineken om aandacht op zich zelf te richten…

Bo

Grote klasse om zo te reageren! Heineken laat weer zien ongeëvenaard marketing technisch sterk te zijn. Een oer Nederlands bedrijf om trots op te zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond