Deel dit artikel
-

Helft nieuwe webshops stopt binnen twee jaar

Een webwinkel openen is eenvoudig, maar hem draaiend houden blijkt vaak te moeilijk. Uit cijfers van Creditsafe blijkt dat de helft van de nieuwe webwinkels binnen twee jaar de deuren sluit.

De online aanbieder van bedrijfs- en kredietrapporten weet ook dat zeven procent van de shops die in 2014 startten ook al niet meer in bedrijf is.

”De meeste webwinkeliers zijn uit eigen beweging gestopt, waarschijnlijk omdat de webshop niet goed van de grond is gekomen. Er zijn dan ook zeer weinig uitgesproken faillissementen”, zegt directeur Andrew Harris van Creditsafe.

Webwinkelweblog tekent uit Harris’ mond op dat er een groeiend besef ontstaat dat een webshop hebben geen carrière is. Het vergt veel investeringen van tijd en middelen, niet in het minst specialitische zaken als marketing, logitiek en service.

Daarnaast lijken de beginnende digitale winkeliers zich op gebieden te storten waar ze juist kunnen rekenen op intensieve concurrentie: kleding, huis- en tuinartikelen.

Foto: Geraint Rowland (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond