Deel dit artikel
-

Hopper komt naar Europa; samenwerking met Lufthansa

De Lufthansa Group investeert miljoenen dollars in een samenwerking met Hopper, de Canadese app die vliegticket- en hotelprijzen voorspelt. De innovatietak van de Duitse luchtvaartgroep gaat samen met Hopper onderzoek doen naar artificial intelligence.

Hopper maakt gebruik van machine-learning en AI om te voorspellen wat de prijzen van vliegtickets en hotelovernachtingen gaan doen. De gebruiker geeft aan wanneer en waar hij naartoe wil reizen en Hopper zegt wanneer het beste moment van boeken is en geeft gepersonaliseerde alternatieven aan.

Het onderzoeksproject van Lufthansa en Hopper richt zich op predictive analytics en het voorspellen van de vraag naar vliegtickets. Verder zal AI worden ingezet om de voorkeuren van klanten beter te begrijpen zodat Lufthansa gepersonaliseerde aanbevelingen kan doen voor extra services of upgrades.

Hopper grijpt de samenwerking met Lufthansa aan voor expansie in Europa. Lufthansa Innovation Hub zal Hopper helpen met marktspecifieke informatie over klantbehoeften en stelt haar netwerk van reis- en technologiebedrijven in Europa open voor de app. De bedoeling is dat Hopper vanaf medio 2019 in Europa actief wordt.

Foto: Vincent van Zalinge op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond