Deel dit artikel
-

HotTraffic creëert grootste online bereiksmonitor in Nederland

HotTraffic en MeMo2 sluiten een samenwerking met Motivaction om het grootste bereikspanel van Nederland te maken. Adverteerders kunnen hierdoor vrij nauwkeurig de resultaten van hun mediacampagnes bepalen.

“Dit is een meer dan representatief panel voor de Nederlandse internetpopulatie. Alle gelederen van de bevolking zijn er in meegenomen. Adverteerders, mediabureaus en uitgevers kunnen nu hun campagnes volgen en bijstellen op basis van meerdere indicatoren”, aldus Marcels Vogels van MeMo2 en zusterbedrijf HotTraffic.

Het panel HotTraffic MediaMonitor legt een koppeling met panel van Motivaction waarmee de partijen komen tot een bereiksmonitor van honderdduizend Nederlandse internetters. MeMo2 controleert bovendien in het veld de actualiteit van de verzamelde profielen.

Het systeem is volgens Vogels zo ingericht dat partijen die de monitor gebruiken ook verlost worden van het vele handwerk dat ze moeten verrichten. Tot op heden moeten campagneleiders per verschillende rapportages over bereik uit verschillende systemen vergaren en samenvoegen om een uitspraak over het resultaat en validiteit van bereik te doen. Dat vervalt nu er een API komt die alle data integreert in de dashboards van de gebruikers.

“Grootschalige reclame- en/of trackingstudies kunnen zo effectiever en efficiënter uitgevoerd worden en bieden adverteerders beter inzicht in het werkelijk bereik van de campagne.”

Deze week gaat het systeem live. Zes van de grotere mediabureaus hebben zich er inmiddels op aangesloten. Zij kunnen voor hun klanten de eenvoudige vraag gaan beantwoorden of een campagne daadwerkelijk de groep heeft bereikt die men vooraf selecteerde. Het systeem van STIR is hier op dit moment niet ver genoeg voor doorontwikkeld, al is dat wel de intentie voor de toekomst.

Steeds meer adverteerders kopen hun reclameruimte niet in per site, bundel van sites of onderdelen van grote titels. Door de opkomst van real time bidding en automatic trading kopen ze steeds vaker profielen in en bereik onder die specifieke gebruikersgroepen. Wie een vrouw wil bereiken, kan haar online zodoende ook benaderen met displayreclame wanneer ze rondstruint op een autosite, een activiteit die doorgaans aan mannen wordt toegedicht.

In Nederland werken HotTraffic en MeMo2 exclusief samen met Motivaction. Het systeem van de bereiksmonitor wordt binnenkort ook naar dertig andere landen geexporteerd. Daarvoor werken de Nederlandse bedrijven samen met SSI.

Foto: Sascha Pohflepp (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Marcel Vogels

Kleine aanpassing aan het verhaal. Het zijn niet de zes grootste mediabureaus, het zijn zes grotere mediabureaus. En de MediaMonitor bestaat feitelijk al sinds begin 2009. Het nieuwsfeit wil dat er naast het MeMo2panel nu ook het panel van Motivaction en SSI wordt aangesloten. Verder is het ook zo dat MeMo2 inmiddels overgegaan is op het vragenlijstsysteem en het veldwerkplatform van Motivaction.

Redactie Emerce

Gefixed

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond