Deel dit artikel
-

IKEA test mobiel zelfscannen in Franse winkel

Klanten bij een Franse IKEA kunnen al tijdens het shoppen met hun mobieltje hun aankopen scannen zodat de tijd aan de kassa aanzienlijk wordt verkort.

Het is een beeld dat in supermarkten steeds vaker is te zien: al lopend door de winkel scannen klanten hun boodschappen en afrekenen bij de kassa gebeurt in een zucht. IKEA onderzoekt of en hoe het deze laagdrempelige check-out naar zijn winkels kan brengen.

Resultaten van de proef deelde Victor Bayata niet tijdens zijn presentatie op de mCommerce Summit: State of Mobile Commerce 2016 in New York. De ‘global head mobile solutions’ van IKEA is wel duidelijk over het doel. Hij wil niet iets cools leveren, maar iets dat een vervelend moment tijdens het winkelen wegneemt.

Klanten hoeveel niet veel anders te doen dan anders, behalve dan dat ze de IKEA-app op hun telefoon moeten hebben en de scanfunctie moeten gebruiken. Voor ieder item dat ze in hun wagentje leggen moeten ze de barcode scannen. Eenmaal aangekomen bij de kassa houden ze hun telefoonscherm voor een oog in de kassaterminal, die leest de QR-code en berekent de eindsom.

Zelfscanterminals bij IKEA zijn al lang geen noviteit meer. Zelfscannende klanten in de winkelpaden wel.

Of en wanneer deze winkeloptie internationaal wordt uitgerold is niet bekend.

Het is gebruikelijk bij IKEA om in verschillende landen andere, nieuwe concepten uit te proberen en die daarna pas internationaal aan te bieden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond