Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing

Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind vorig jaar zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken.
Daarnaast heeft de ACM begin dit jaar tienduizenden kopers van neplikes en nepvolgers erop gewezen dat ze consumenten misleiden door deze te gebruiken. Bedrijven of influencers die nu nog neplikes of nepvolgers gebruiken, riskeren een boete vanwege misleiding van consumenten.
Bedrijven verkopen online neplikes of nepvolgers voor platforms als Facebook, Instagram, YouTube, TikTok en Google. Bedrijven en influencers gebruiken deze neplikes en nepvolgers om het beeld van zichzelf of hun bedrijf, product of dienst te manipuleren.
De ACM heeft ook aanbieders van neplikes en nepvolgers aangesproken op hun ‘product’. Ze hebben toegezegd te stoppen met het verkopen van neplikes en nepvolgers aan bedrijven en influencers.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond