Deel dit artikel
-

Infographic: de fabuleuze groei van marketing automation

De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.

mw1a1ovfj86cm815la13bh73e1e4rb-16097857554

Dit bericht is 467 keer gedeeld

2 Reacties

Michael Linthorst

In het artikel wordt marketing automation technologie direct tegenover e-mailmarketing geplaatst. Echter, e-mail is meer een kanaal terwijl marketing automation juist een tactiek is waar meerdere kanalen voor gebruikt kunnen worden. E-mail(marketing) is misschien wel het belangrijkste kanaal binnen deze tactiek omdat hiermee automatisch op zeer persoonlijk niveau gecommuniceerd kan worden op het juiste moment. Bij bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper wil je deze automatisch per e-mail opvolgen. Op basis van interacties op de e-mail kan je de lead vervolgens kwalificeren met behulp van leadscoring maar ook voeden met relevante informatie, afgestemd op de interesse en interacties op de verzonden e-mail(s). Een organisatie die dit goed op orde heeft is bijvoorbeeld Exact Software: https://www.copernica.com/nl/blog/lead-nurturing-in-de-praktijk-case-exact-software

Aldo

Exact gebruikt toch Eloqua?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond