Deel dit artikel
-

ING, Centraal Beheer, Randstad en Booking.com op Emerce Conversion

52 procent van de Fortune 500 bedrijven uit het jaar 2000 bestaat niet meer. Door de digitale disruptie zal de komende 10 jaar nog eens 40 procent verdwijnen. Technologie verandert sneller dan ooit en heeft een grote impact op hoe bedrijven communiceren met klanten en zaken doen. Karl Gilis van AGConsult vertelt donderdag op Emerce Conversion hoe je ervoor kunt zorgen dat jij wel blijft bestaan.

Emerce Conversion levert in één dag een overzicht van alles rondom optimalisatie van conversie via het digitale kanaal. Booking.com vertelt bijvoorbeeld hoe elk woord op de site van de hotelboeker is gewikt en gewogen. Het Nederlandse bedrijf spreekt dan ook van ‘data driven copy’.

De tijd dat CRO (conversie optimalisatie) alleen in een hoek van de organisatie gebeurt ligt inmiddels ligt ver achter ons. Experimenteren is voor het hele bedrijf van groot belang. Daarom heeft ING een interne tool ontwikkeld waarmee alle teams zelf pilots en A/B testen kunnen uitvoeren. Kevin Anderson vertelt wat tot nu toe wel en niet heeft gewerkt op weg naar de experimentele organisatie.

Kijken, kijken, (waarom ze) niet kopen! Dat bekende probleem snijdt Jurien Schouten van meubelverkoper FonQ aan. Raak geïnspireerd door handige tips over hoe je interne CRO marketing én lowbudget user testing als wapens kan inzetten.

Bij Randstad staat de klant centraal. Het uitzendbureau heeft onder meer een CX Kitchen, UX lab en een Customer Delight programma. Met elkaar proberen ze de customer journey te verbeteren. Luister naar Cynthia Karamat voor de inzichten.

Centraal Beheer is structureel bezig met het optimaliseren van haar digitale kanalen. Sleutelwoorden hierbij zijn analytics, experimenteren, personaliseren en valideren. Ruben Teunissen vertelt je daar meer over.

Ook een blik over de grenzen: Op welke wijze hebben Adidas, Heineken, Tommy Hilfiger en Calvin Klein in de afgelopen jaren hun CRO programma’s opgeschaald om er maximaal rendement uit te halen? David Beentjes van ClickValue heeft alle ins en outs verzameld.

Thema van Emerce Conversion dit jaar is Culture of Experimentation. Het congres vindt plaats op 11 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Kaarten hier.

Foto: Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond