ING eerste Nederlandse bank met betaalverzoek via Apple iMessage

Vanaf vandaag kunnen particuliere klanten van ING een betaalverzoek maken en versturen via de berichtendienst van Apple, iMessage.

ING is de eerste Nederlandse bank die een toepassing heeft ontwikkeld voor iMessage. Hiermee kunnen klanten direct vanuit Berichten bijvoorbeeld geld terugvragen voor een etentje, zonder in te loggen in de ING Mobiel Bankieren App. Deze nieuwe functionaliteit is beschikbaar voor klanten met een Apple iPhone of iPad met iOS 10.

Om een betaalverzoek te kunnen maken vanuit Berichten, moeten klanten eerst eenmalig de ING Bankieren iMessage-app aanzetten vanuit de App Store voor iMessage. Daarna kunnen klanten heel makkelijk direct vanuit Berichten een betaalverzoek maken en versturen.

De mobiele telefoon wordt steeds belangrijker voor het regelen van bankzaken, zegt ING. Eerder dit jaar introduceerde ING al geld overmaken en ontvangen met Siri in de ING Mobiel Bankieren App.

1 Reactie

Goed om te zien dat er nog een bank is die innoveert. Ben helaas zelf geen klant bij iNG, maar iedere keer als ik met die achterlijke abn card reader zit denk ik aan overstappen.

Complimenten aan het team bij iNG ze zijn al jaren de voorloper.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug