Deel dit artikel
-

Van innovatie naar disruptie: retail onder hoogspanning

Van innovatie naar disruptie, hoe het zakendoen snel verandert. Dat is het thema dat Cor Molenaar, hoogleraar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, volgende maand zal aansnijden op Emerce Retail in Maarssen.

Platforms veranderen de wereld, gedreven door machine learning. Het beste voorbeeld is Amazon, dat een dezer dagen officieel de Nederlandse markt zal betreden.

Het webshopmodel is dood. Het verkopen via externe platformen zoals Amazon is veel aantrekkelijker. Zonder grote investeringen en met slechts een handjevol producten kun je al zeer succesvol worden op Amazon. Hoe dan? Op Emerce Retail een paneldiscussie met Amazon experts onder leiding van Jorrit Steinz. Naast Maze One hoor je meningen van Wunderman Thompson.

De stevige opmars van marktplaatsen gaat gepaard met verhalen over grote kansen én felle kritiek. Duidelijk is in ieder geval dat je er als e-commercespeler niet om heen kan. Maar wat heb je er nu eigenlijk aan als multibrand retailer? Quintin Schevernels van Funda legt het uit.

Ruim twee jaar geleden startte de Bijenkorf met personalisatie. Melody Barlage legt uit hoe de Bijenkorf over die periode heeft kunnen opschalen van gesegmenteerde email communicatie tot een volwaardige gepersonaliseerde klantervaring. Ze deelt haar ervaringen over hoe je stakeholders meeneemt in deze reis en hoe je datawetenschap een volwaardige plek geeft binnen de organisatie.

De retail verandert – net als de wereld om ons heen – razendsnel. Bijna iedere organisatie weet dat innovatie belangrijk is en dat stilstand eigenlijk achteruitgang betekent. Toch kan het lastig zijn voor organisaties om de juiste innovatie te bepalen en te vertalen naar concrete activiteiten. Hoe bereid je jouw organisatie voor op een toekomst vol onzekerheden? Hoe krijg je grip op de ontwikkelingen en word je zelf dé killer-concurrent? Wim La Haye van Bluebird Day laat zien hoe je zelf een blik in de toekomst kunt werpen.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond