Deel dit artikel
-

IPG Mediabrands start eigen internetbureau

IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.

“IPG Mediabrands heeft één internetbureau en dat is vooral heel goed in performancemarketing. Traffic4u. Adverteerders willen daarnaast verder kijken dan de laatste klik. Er komt steeds meer marketingtechnologie, er vinden digitale transformaties plaats en daarbij zoeken ze duiding. Dat is wat Super Digital biedt”, legt Smoorenburg aan Emerce uit. “We kijken holistisch naar digitale transformatie.”

Gisteren vond de officiële opening van het nieuwe label plaats. Reeds bij aanvang werkt er zo’n 35 man. Het team bestaat uit mensen uit verschillende gelederen van Mediabrands maar ook uit nieuwe aanstellingen. “Aangezien de markt nog met ruim tien procent groeit, verwacht ik nog wel meer mensen aan te nemen.”

Het huidige klantportfolio bestaat uit klanten uit de groep. Er zijn dus activiteiten overgeheveld van de ene naar de andere (nieuwe) ‘afdeling’. Onder het nieuwe label kunnen zij ook eigen klanten gaan werven. Daarbij richt het zich niet op specifieke branches. Het ligt natuurlijk voor de hand dat dat partijen zijn die van nature dichtbij IPG Mediabrands ligt. “Waar Traffic4u en bGenius vooral zijn ingericht op e-commerce en pure players, kan Super Digital een nieuwe afslag nemen richting de traditionele adverteerders die de digitaliseringslag nog moeten maken.”

De andere labels van IPG in Nederland zijn UM, Initiative en Yune. Interpublic Group of Companies noteerde in het tweede kwartaal van 2017 een omzet van 1,9 miljard dollar, twee procent minder dan een jaar eerder.

Foto: Loren Kerns (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond