Deel dit artikel
-

JD.com zet verlies om in winst

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com, een belangrijke concurrent van Alibaba, heeft omgerekend 21,9 miljard dollar omzet gedraaid in het tweede kwartaal. Dat is 22,9 procent meer dan een jaar geleden. De winst bedroeg 330 miljoen, een groot verschil met vorig jaar, toen nog verlies werd geleden.

Daar stonden wel sterk gestegen kosten tegenover, onder meer op het gebied van marketing, fulfillment en technologie.

In het tweede kwartaal had JD.com 600 distributiecentra in China van in totaal 15 miljoen vierkante meter. Het aantal medewerwerkers bedroeg bijna 180.000.

JD.com wist in de periode onder meer de Italiaanse modegroep Prada aan te trekken voor virtuele flagshipwinkels voor de merken Prada, Miu Miu en Car Shoe. Andere nieuwe luxe merken op JD.com waren Mulberry en Giuseppe Zanotti.

Op zijn marktplaats waren in totaal 220.000 verkopers actief.

Deze week maken ook Alibaba en Tencent hun kwartaalcijfers bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond