Deel dit artikel
-

Jumbo Supermarkten zoekt NFC-innovaties

Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.

Binnen de samenwerking, die drie maanden duurt, levert Jumbo retailexperts. Zij brengen hun kennis in over winkels, winkelen, klantgedrag en de behoeften van de formule-eigenaar.

Commercieel directeur Colette Cloosterman-van Eerd Jumbo Supermarkten: “Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om klanten te helpen bij het boodschappen doen. We willen onze klanten inspireren en oplossingen bieden om lekker en gezond te kunnen eten. De samenwerking met Startupbootcamp helpt ons met concrete, innovatieve en bijzondere ideeën, maar ook de intensieve interactie met de deelnemende startups en andere partners is hierbij van belang.

Jumbo stapt in een rijdende trein, aangezien het NFC & Contactless-programma al een paar weken gaande is. De dag waarop de startups hun eerste publieke demonstratie geven aan de markt is 17 januari 2014.

NFC en vergelijkbare technologieën staan toestellen, zoals telefoons of sleutelhangers, toe om draadloos informatie uit te wisselen tussen twee apparaten. In het geval van Jumbo kan dat zijn tussen smartphone en de kassa of het winkelwagentje. Ook in het bevoorradingsproces kan het vervangen van papier door draadloze technologie aanzienlijk efficiëntie opleveren.

Deel dit bericht

1 Reactie

KoalaBear

Kom maar op. Zit al anderhalf jaar te ‘wachten’ op zoiets. Lijkt me leuk om een keer te testen! En mogelijk altijd zo te betalen. #NSA

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond