KesselsKramer wil iets vaags digitaal

Het dwarse communicatiebureau KesselsKramer kondigde maandag twee digitale bureaus aan, maar wat die nou precies gaan doen, weten ze blijkbaar zelf nog niet. kesselskramer.digital en HolyPony.io zijn volgens het bepaald niet heldere persbericht ‘twee kanten van dezelfde bitcoin, met ieder een totaal ander doel’.
Geheel in de geest van het online fenomeen a/b testing, laat KesselsKramer de keuze over aan eenieder – ‘Klanten, pers, industrie, fans en haters’ – in welk van beide bureaus ze geïnteresseerd zijn, ‘om er zo gaandeweg achter te komen welke van de twee op termijn gaat overleven en zal gaan floreren’.
Met welke van de twee je ook in zee gaat, de ontwikkeling gebeurt volgens KesselsKramer gaandeweg en samen met de klanten.
‘We zijn er om mee te gaan met elke trend die de digitale wereld ons toewerpt. Als er een trein is, springen we er niet alleen op, we sturen hem ook aan. Van NFT’s tot blue sky-denken, actieve commercialisering van het digitale ‘uni-meta-verse’ is ons bestaansrecht.’
Anders gezegd: KesselsKramers wil iets digitaals, maar heeft het nog niet helder voor ogen.
Tegelijkertijd lijkt er niets nieuws onder de zon: Al vele jaren ontwikkelt KesselsKramer naar eigen zeggen websites, digitaal artwork, campagnes, online experimenten en andere platforms met behulp van een ander in Nederland gevestigd bureau: JUST. Een samenwerking die projecten heeft opgeleverd voor onder meer Double Dutch, 113, Mytomorrows en de AR-biënnale van NRW Forum.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
bert
KK is altijd al vaag digitaal. Kennen jullie hun oude website nog? Die zag er bij iedere reload anders uit, steeds als een nog slechtere GeoCities pagina dan bij je vorige nbezoek.