Klant zoekt weer telefonisch contact met provider

De telefoon lijkt weer het geëigende middel om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele provider, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. In juli 2013 gaf 53 procent de voorkeur aan telefonisch contact en in juli 2014 is dit gestegen naar 60 procent.
E-mail zakt weg als contactmiddel. Voor een bezoek aan de telecomwinkel is dit 17 procent in 2014 tegenover 21 procent in 2013, ook een app van de provider scoort minder.
De gestegen voorkeur voor telefonisch contact heeft wel een reden: het invoeren van nieuwe maximumtarieven voor 090x-nummers die per 1 juli 2013 zijn ingegaan.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Dirk Jan
Dit is een onderzoek rondom communicatievoorkeuren. Voorkeur is toch wel echt wat anders als daadwerkelijk gedrag. Het aandeel telefoon in de kanalenmix is toch echt aan het dalen ten faveure van digitale kanalen. Wel zien we dat emailvolumes wel zakken.