Deel dit artikel
-

KLM haakt aan op moederdag

KLM is gestart met een moederdagcampagne. ‘Call your Mom moet moeders en kinderen samenbrengen via een nieuw interactief platform. Hier kunnen mensen over de hele wereld tot en met 11 mei 2018 videogesprekken houden met hun moeder.

De campagne is opgezet met DDB & Tribal Amsterdam in samenwerking met Robot Kittens.

Volgens KLM hebben een op de vijf Europese moeders kinderen die in het buitenland wonen. De luchtvaartmaatschappij wil met de campagne contact aanmoedigen. Er is ook nog een prijs aan verbonden: de drie kinderen die het langste bellen met hun moeder winnen een vliegticket.

De videogesprekken brengen niet alleen families samen, maar leiden tot het beste cadeau voor Moederdag: een vliegticket om je moeder te bezoeken. KLM geeft namelijk drie tickets weg aan de degenen die het langst met hun moeder hebben gebeld. De winnaars worden op 12 mei, de dag voor moederdag, bekendgemaakt.

Vanuit het platform van KLM kunnen mensen videobellen met hun moeder. Dit kan zowel vanaf een desktop als een mobiel apparaat. Ze moeten eerste een account aanmaken en vervolgens hun moeder uitnodigen voor een videogesprek. Het platform registreert vervolgens hoelang je met je moeder gebeld hebt. Een systeem wordt gebruikt om vast te stellen dat er daadwerkelijk een gesprek gevoerd wordt. Dit systeem slaat geen persoonlijke gegevens op.

Het is sinds afgelopen weekend mogelijk om te bellen voor moederdag. Volgens KLM heeft de video op Facebook tot nu toe 800.000 views gegenereerd. Van YouTube zijn nog geen cijfers beschikbaar. Het gaat om 1903 gebruikers, van wie 1814 uniek. De bellers zijn afkomstig uit zesentachtig landen, aldus KLM over de tussentijdse resultaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond