KLM’s chatstrategie: 15 procent online boarding passes via Messenger
KLM gaat klanten steeds vaker al dan niet geautomatiseerd bedienen via chatapps als WeChat, Messenger ook Twitter. De eigen website en app maken in ieder geval gedeeltelijk plaats voor de conversatie op locatie. Het gesprek zoekt KLM op, op de plekken waar klanten zich al bevinden. Om er vragen te beantwoorden en zeker ook om functies naartoe te brengen die nu nog in de site en app zitten.
Afgelopen week maakte KLM bekend de dienstverlening via de chatvensters van WeChat en Twitter uit te breiden. Klanten kunnen onder meer hun boekingsbevestiging, incheckinformatie en instapkaart ontvangen in een één-op-ééngesprek. Eerder mocht de vliegmaatschappij zich al een van de eerste partners van Messenger noemen. Door de openstelling van Facebooks app voor chatbots kunnen klanten sinds vorig jaar inchecken via de chat.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd