Deel dit artikel
-

KLM lanceert vier spraakgestuurde diensten op Google Home

De Google Home-speaker is vanaf vandaag te koop in Nederland en KLM speelt daar direct op in met vier diensten voor de slimme speaker, waarvan er twee helemaal nieuw zijn. De services moeten de reiziger helpen met het plannen en voorbereiden van zijn trip.

De eerste nieuwe service helpt de passagier bij het vinden van een passende reisbestemming op basis van de gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en reisthema. KLM biedt de klant na een korte dialoog drie passende bestemmingen aan, inclusief een korte uitleg van de bestemmingen. Via een link op zijn mobiele telefoon ontvangt de klant direct de actuele ticketprijzen.

Vertrekplanner

Met de tweede nieuwe service laat KLM de klant weten hoe lang hij voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn. Daarvoor wordt een API-link gelegd met de data van Schiphol. De vertrekplanner adviseert de klant ook hoe laat hij het beste van huis kan vertrekken met de auto of het openbaar vervoer.

Vluchten zoeken en hulp bij inpakken koffer

De twee bestaande KLM ‘voice’ diensten die nu ook beschikbaar komen op de Google Home, helpen de klant bij het zoeken en boeken van vluchten en geeft persoonlijk advies over mee te nemen bagage op basis van de KLM-bestemming, de duur van de reis en de weersvoorspelling ter plaatse.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond