Deel dit artikel
-

Kwartaalomzet moeder MediaMonks naar 95 miljoen euro (+53%)

S4 Capital boekt weer een sterk kwartaal met een omzetgroei van 53 procent. De beoogde verdubbeling in drie jaar wordt gerealiseerd en het plan is om dat tot 2024 nog eens te doen. Investeerders geven het vertrouwen.

Sterke cijfers publiceerde S4 Capital vanochtend over de drie maanden tot eind september. De leiding geeft aan dat het momentum in de tweede helft van het jaar duidelijk aantrekt en dat het daarvan profiteert. Bestaande klanten brengen meer werk naar het netwerk van S4-bedrijven. Een trend is de versnelling van digitale transformatie bij niet-techbedrijven.

Het tekende ook twee zogeheten ‘whoppers’ als nieuwe klant en het oog op een derde. Dit zijn klanten die jaarlijks twintig miljoen dollar of meer in het laatje brengen. Daarvan wil het er uiteindelijk twintig hebben. BMW/Mini was de eerste en Google de tweede. De derde is een niet nader benoemd techbedrijf waarvoor volgend jaar het werk begint.

Het bureaunetwerk, waarvan MediaMonks de contentpijler is en Mightyhive de data & digitale media-tak, groeide dit jaar via de overnames van Circus, Dare.Win, Digodat, BrightBlue, Lens10 en Orca Pacific. S4 omringt zich enkel met digitaal specialisten en wil niet de ballast van oude media die de grote communicatienetwerken nog met zich meedragen.

De omzet van de tak onder MediaMonks groeide 69 procent tot 76 miljoen euro. Die onder Mightyhive met bijna tien procent tot 19 miljoen euro.

Tweederde van het verkoopresultaat wordt in de VS gerealiseerd, 15 procent (14 miljoen euro) in Europa.

De koers van S4 Capital op de beurs in Londen is sinds de coronodip gestegen van 110 pond in maart naar 449 pond in vandaag.

Foto: Linkedineditors / Chip Cutter (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond