Deel dit artikel
-

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

Refresh.io werkte al met LinkedIn en Facebook. Op basis van uiteenlopende criteria selecteerde de app contacten die van belang kunnen zijn.

LinkedIn bood zelf ook al dit soort mogelijkheden in zijn Connected-app, maar er zijn nu meer opties. Zo had Refresh.io ook al een relatie met Salesforce. Met Refresh.io kan informatie worden vergaard over interessante leads.

Refresh.io heeft tot nu toe 10 miljoen dollar opgehaald bij investeerders als Redpoint en Haystack.

De huidige dienst wordt op 15 april stopgezet. Twaalf van de vijftien medewerkers gaan over naar LinkedIn.

Deel dit bericht

1 Reactie

Stef

Wat mij betreft zouden ze eerst Linkedin zelf eens wat slimmer mogen maken, want ik krijg af en toe de indruk dat het een zooitje is… De usability is ver te zoeken….

Ook de ipad app blinkt niet uit in gebruiksgemak…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond