Deel dit artikel
-

Localsensor draait campagne met Scoupy

De Nederlandse startup Localsensor draait momenteel advertentiecampagnes met Scoupy en Belcompany, waarbij voor het eerst  op lokaal niveau een aanbieding kan worden gedaan. Gewoon in apps als Nu.nl, Buienradar of De Telegraaf.

Localsensor biedt adverteerders sinds kort de mogelijkheid om specifiek te adverteren op locaties waar de gewenste doelgroep zich bevindt. Dat kunnen Lowlands-bezoekers zijn of jonge mensen op het strand bij bovengemiddeld mooi weer. In de advertentie kan bijvoorbeeld dynamisch de lokale aanbieding of het aantal loopminuten tot een winkel worden opgenomen. Al dit soort gegevens staat in een database, waarbij de locatiegegevens worden verkregen van de app waarin de advertentie wordt getoond.

Rob van Buuren en Jetze van Beijma begonnen hun bedrijf in 2011. Vorig jaar draaiden ze enkele maanden mee als onderdeel van Startupbootcamp. Onlangs is een switch gemaakt naar het volledig uitserveren van locatie-gebaseerde campagnes op basis van een in-house ontwikkelde advertentieserver.

Begin dit jaar werd al een campagne gedraaid met Vodafone, sinds kort met Belcompany en Scoupy. Van Buuren heeft zijn product ook aan Groupon gepitched en er is inmiddels een samenwerking met Sanoma. “Aanbiedingen voor kortingen kun je heel goed lokaal serveren, maar meestal alleen met een app die je dan wel open moet hebben staan. De meeste mensen hebben dat niet en lopen daardoor aanbiedingen mis. Wij bereiken ze wel door de aanbieding te adverteren op de bekende apps die wel op regelmatige basis worden geopend.”

Met Localsensor zou dus een korting kunnen worden geboden als hij in de buurt van een winkel loopt. “Het gebied kan zo ruim zijn als de adverteerder wil. Voor een mooie fiets wil je misschien wel twee kilometer lopen, maar voor een korting op een ijsje natuurlijk niet”, vertelde Van Buuren gisteren op Mobile Convention aan Emerce.

Binnenkort kan ook via Automated Trading op locaties worden geboden, vooropgesteld dat de biedende partijen daar gebruik van kunnen maken. TMG en RTL zijn grote mediapartijen die met Automated Trading werken.

Locansensor praat momenteel met investeerders voor een volgende investering. Die gesprekken moeten in juli zijn afgerond.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jos Jaspers

Ziet er zonnig uit Rob! Succes!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond