Deel dit artikel
-

‘Maaltijden bezorgen groeit harder dan afhalen’

Thuisbezorgen is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt. In 2018 bereikt de bezorgmarkt in Nederland een omvang van 3,2 miljard euro, een stijging van 20,1 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2019.

De grootste stimulans komt van de supermarkten. Zij plusten vorig jaar 41,5 procent en zetten fors in op e-commerce, aangespoord door de snelle opmars van nieuwkomers in deze markt. Consumenten omarmen het gemak van het online bestellen van hun boodschappen en van thuisbezorging. Net als in maaltijden groeit bezorgen harder dan afhalen.

In 2019 verwacht het FoodService Instituut Nederland (FSIN) dat het bezorgen van maaltijden de mijlpaal van bijna 4 miljard zal bereiken. Wel lijkt de stijgende lijn van de afgelopen jaren licht af te vlakken.

Emerce organiseert 26 maart in Pakhuis de Zwijger voor het eerst een nieuw congres Digital Food in samenwerking met FoodLog. Laat je updaten over digitale en technologische innovaties in de food industrie. Wat zijn de laatste industry trends en hoe gaat de food industrie mee in de snelle e-commerce ontwikkelingen? Hoe ziet de toekomst van logstiek en & fulfillment eruit?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond