Deel dit artikel
-

Maandelijks vier miljoen Nederlandse online tv-kijkers

Vier miljoen Nederlanders keken in januari online naar een uitzending die ze op televisie hadden gemist.

Dat laat de eerste maandrapportage over on demand televisiekijken van kijkcijferonderzoeker SKO zien. Het gaat om de metingen uit januari van de videotheken van NPO, RTL en SBS. Diensten als Netflix, Videoland en YouTube worden niet meegerekend in de kijkcijfers, want niet inhoudelijk aan tv-bedrijven gerelateerd.

De NPO had in januari 3 miljoen kijkers, RTL 2,5 miljoen en SBS geldt met 831.000 als hekkensluiter.

In januari 2016 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele maand onder de online kijkers 98 minuten. In december 2015 was dit 82 minuten. Het gaat hier om het kijkgedrag naar alle beschikbare online content van de deelnemende publishers in de maand januari, ongeacht het moment van de oorspronkelijke uitzending.

De meeste programma’s worden niet op de dag van uitzending teruggekeken maar ergens in de zes dagen erna. Verder dan dat reiken de metingen van SKO overigens niet.

Via de mobiele telefoon wordt niet het vaakst maar wel het meeste aantal programma’s bekeken.

Foto: Vancouver Film School (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond