Deel dit artikel
-

Marketeers laten geavanceerde mogelijkheden marketing automation onbenut

Het wil nog niet echt lukken met marketing automation, zo blijkt uit een nieuwe studie van Openprise. Het bedrijf ondervroeg zeker 400 marketing- en verkoop professionals uit de VS. Tweederde gebruikt geen marketing automation platform (MAP). De rest gebruikt het maar in geringe mate.

In toenemende mate maken marketingplatforms gebruik van bedrijfsdata. Daarom kocht Oracle BlueKai en analyticsbedrijf Datalogix, lanceerde Adobe zijn Audience Marketplacer en startte Salesforce zijn analyticscloud Wave. Daarmee kunnen potentiële goudmijnen worden aangeboord, alleen beschikken maar weinig marketeers over de benodigde kennis.

Volgens onderzoeker John Donlon van Openrise is de gemiddelde marketeer best wel ‘tech-savvy’, maar is databeheer een brug te ver. Terwijl het noodzakelijk is om de data zo schoon mogelijk te houden.

Tijdgebrek of gebrek aan data worden als redenen genoemd dat de geavanceerde mogelijkheden van een marketing automation platform (MAP) nauwelijks worden benut.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond