Deel dit artikel
-

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

Zes procent noemt content marketing ineffectief en 1 procent vindt het helemaal niet werken.

In een eerder B2B onderzoek gaven marketeers nog aan dat ze hun budgetten voor content marketing zouden verhogen. De marketeers noemden hun inspanningen destijds ‘tamelijk volwassen’.

Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Ondanks voldoende slimme software wordt bijvoorbeeld e-mail marketing en marketing automation niet goed ingezet, waardoor nog te veel met hagel wordt geschoten. Ook gaat veel van de content nog te veel over producten en wat die kunnen, niet over wat klanten echt nodig hebben.

‘Er wordt geproduceerd, in grote volumes, maar er wordt weinig over de inhoud nagedacht,’ zegt Laura Ramos van Forrester in een vraaggesprek met AdAge.

Deel dit bericht

1 Reacties

Coen Koppen

Zo zonde dat marketeers niet vaker van tevoren een strategie opzetten voor contentmarketing en hier collega’s bij betrekken die inzichten hebben over wat de klant wil lezen, horen en zien (sales, klantenservice, etc).

Wanneer je dit bij het opzetten van de contentmarketingaanpak wél doet kan dit drastisch beter resultaat opleveren en kun je de werklast beter verdelen. Daarnaast zul je merken dat je efficiënter content gaat produceren die meer relevant is: http://curation.nl/hoe-je-met-een-content-marketing-workshop-medewerkers-betrekt-en-betere-resultaten-behaalt/

Jouw collega’s kunnen vaak waardevolle input aanleveren voor de contentcreatie. Ga hier naar op zoek!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond