Deel dit artikel
-

Markt voor slimme horloges zakt in

In de tweede kwartaal van dit jaar zijn fors minder slimme horloges verscheept, 3,5 miljoen versus 5,1 een jaar geleden, zo bericht marktvorser IDC. Dat is geen goed nieuws voor deze nog jonge branche.

De grote verliezer is Apple, al blijft die wereldwijd veruit de grootste leverancier, met 1,6 miljoen verscheepte exemplaren. IDC verwacht wel enige positieve invloed van Watch 2.0. Samsung, Lenovo, LG en Garmin bleven stabiel.

De cijfers zeggen niets over concrete verkochte aantallen, maar wel iets over de vraag uit de handel. Slimme horloges lijken vooralsnog niet in een grote behoefte te voorzien.

Opvallend is dat geen enkele traditionele horlogemaker de Top 10 heeft bereikt, al doen Casio, Fossil en Tag Heuer hun best.

IDC

Deel dit bericht

2 Reacties

Kees

Het wordt allemaal even teveel voor mensen. Hoeveel gadgets kun je nog tijd aan besteden? Slimme horloges, slimme brillen. Het lost geen echte problemen op. Even offline, niet bereikt kunnen wordt of achtervolgt worden door partijen.

Ik ben overigens niet tegen retargeting en metingen, ads etc. Je maakt gebruikt van een dienst die ‘gratis’ is en dat moet gecompenseerd worden.

Maar niet te veel connected zijn voelt als een bevrijding en dat zal groeien samen met de massa aan info.. en de zogenaamde (soms geforceerde) online engagement.

Wim

Een kwartaal zegt nog niet veel. Een introductie kan veel veranderen.
Mis trouwens Pebble. Volgens mij best wel een grote speler..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond