Deel dit artikel
-

Marktplaats krijgt zijn adverteerders maar niet op mobiel

Bijna de helft van de bezoekers van Marktplaats.nl komt op de site via zijn mobiele telefoon. Betalende adverteerders hebben echter geen gevoel bij het mobiele kanaal en geven er hun geld schoorvoetend uit, concludeert Marktplaats in een onderzoek.

Marktplaats Zakelijk liet door Blauw Research een onderzoen doen naar hoe Nederland shopt. De resultaten worden gebruikt om de aarzelende adverteerders bij Marktplaats over de streep te trekken. De consument laat de desktop links liggen en shopt mobiel, de adverteerder kan niet uit de voeten met die gedragsverandering.

Om de resultaten kracht bij te zetten schermt Marktplaats met: “Afgelopen twee maanden nam het online verkeer via de smartphone met 98 procent toe. Zeker 42 procent geeft zelfs aan dat het shoppen thuis op de bank dé reden is om een mobiele aankoop te doen.

Marketingmanager Marktplaats Zakelijk Anouk Bakkers-de Smet: “We zien dat betalende adverteerders nog niet echt meebewegen met deze trend. Al jaren wordt in de markt geroepen dat dit hét jaar van mobiel adverteren wordt, maar nog steeds staan de mobiele advertentiebudgetten niet in lijn met het consumentengedrag op smartphones.”

“Adverteerders kunnen de kracht van adverteren op mobiele telefoons optimaal benutten door goed te kijken naar het mobiel shopgedrag van de consument en de unieke functionaliteiten van de smartphone. Toch horen we vaak van hen terug dat ze nog zoeken naar hoe ze effectief gebruik kunnen maken van mobiele techniek.”

Foto: Sandra Druschke (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jaqueline

Beste mevrouw Anouk Bakkers-de Smet,

Er is bij Marktplaats Admarkt iets anders aan de hand wat adverteerders tegenhoudt, namelijk:
– Veel valse kliks op de betaalde advertenties uit o.a. Rusland, China en Ukraine (vooral ’s nachts)
– Adverteerders moeten betalen per klik op de advertentie in plaats van een daadwerkelijke doorklik

Bovenstaande redenen worden dagelijks neergelegd door adverteerders bij Marktplaats, maar hier wordt niets mee gedaan. Op het moment dat Marktplaats ziet dat een adverteerder stopt wordt er gebeld met de adverteerder om de reden van stoppen op te vragen. Ook hier lijkt niets mee gedaan te worden. Veel adverteerders willen verbetering zien, doe daar dan ook wat aan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond